1 Temmuz 2010 Perşembe

30. YIL PASTASI VE DİĞERLERİ


Son üç haftadır bloğumla ilgilenmek bir yana bilgisayara elimi bile süremediğim yoğun günler yaşadım. Mersin'de oturan kardeşim ve yeğenim Yunuscan'ın tatil nedeniyle İstanbul'a gelmeleriyle evimiz ve tabii ki mutfağımız oldukça hareketliydi. Yaptığım pasta ve yemekleri bloğum aracılığıyla Mersin'den sıkı sıkı takip eden Yunuscan'ımın isteklerini kırmam olanaksızdı. Oğlumla birlikte oyun oynamak için bilgisayarlara da el koyduklarından onlar ekranın karşısında ben de mutfakta onun sevdiği pasta ve yiyecekleri yaparak vakit geçirdim. Biraz yoruldum ama sonuçta onların mutluluğu benim yorgunluğumu aldı götürdü. Kimisinin fotoğrafları bile çekilemeden silinip süpürüldü. Bunlar yakalayabildiklerimin fotoğrafları.
Sondan başa doğru gidecek olursak; geçtiğimiz cumartesi günü 26 Haziran, 30. evlilik yıldönümümüzdü. O gün için hepimizin çok sevdiği artık bizim evin klasiklerinden biri haline gelen Zinnur'un (Bizim Pastane) Karaorman pastasını bu sefer daha büyük ve dikdörtgen bir şekilde hazırladım.

Kremasının krem freşle hazırlanıyor olması pastaya hafif mayhoş bir lezzet verdiği gibi vişne ve çikolatayla da mükemmel bir uyum sağlıyor. Halen daha bu pastayı denememiş olanlarınız varsa şiddetle tavsiye ediyorum. Ben yurt dışından gelen hazır krem freşle yaptım. Ancak krem freş temini konusunda endişeleri olan arkadaşlar yine Zinnur'un bloğundan bu kremanın nasıl yapılacağını öğrenebilirler demekle yetineyim.
Tabii tarif için de yine Bizim Pastane'yi öneririm.

Son yıllarda her evlilik yıldönümümüzde olduğu gibi yine bu zarif orkideler eşimin bana armağınıydı. Onlara yer vermeden geçemedim.


Bu kurabiyeler de sevgili arkadaşım Sultan'ın yeni doğan torunu Nehir için yaptıklarımdı. İsmi gibi güzel bir bebek olan Nehir'e sağlıklı, mutlu, neşeli bir hayat diliyor anne ve babasını da kutluyorum.


Bir kutlama da babalar günü dolayısıyla bizim evde gerçekleşti. Muzip oğlum ve kızım aldıkları hediyenin yanı sıra esprili ve çok da anlamlı bir hediye verdiler o gün babalarına. (Umarım resimler büyür de görebilirsiniz yaptıklarını)



Babalar gününü ilk kez böyle çok farklı bir mekanda kutladık. Yaklaşık 2 yıldır enfes sütlerini içtiğimiz, o sütlerden yaptığım yoğurtlarını yediğimiz Aysun Hanım'ın (Aysun the sütçü) organize ettiği Çerkezköy'deki Gündönümü Çiftliği'ndeydik.
En olumsuz hava koşullarında bile Aysun Hanım'ın "kızlarım" dediği ineklerinin sütünü bizlere ulaştırması, evini açması ve konukseverliği bizleri çok mutlu etti. Aysun Hanım'ın ikramları şeker tadındaki sütten başka, buz gibi ayran, çay kahve ve bahçeden toplanan orman meyveleriyle yaptığı nefis meyve içeceği bizleri serinletti. Aysun Hanım'a, eşine, Can'a ve tüm ekip arkadaşlarına bu güzel gün için bir kez de burdan teşekkür etmek isterim.


Çiftlikteki tanıtım gezisinden sonra da gelen konukların getirdiklerinden oluşan leziz yiyeceklerle donatılan ortak masa ise görülmeye değerdi. Her biri birbirinden güzel keklerin, böreklerin, dolmaların ve salataların tadına doyamadık.

Bu ahududulu cheese kek de yine Yunuscan'ın istekleri arasındaydı.
İlk önce dulce de lecheli olarak yapmayı planlamıştım ancak yeğenimin tercihi ahududu olunca sonradan üzerine eklenen sosla onun isteği de yerine gelmiş oldu. Peynirli bölümde kullandığım birkaç kaşık dulce de lechenin ahududuyla uyumu beni biraz meraklandırdıysa da ahududu sosuyla da lezzetli bir kek olmuştu.




Waffle da Yunuscan'ın gelir gelmez yapmamı istediği şeylerden ilkiydi. Ben ve diğer büyükler evde yaptığım çikolatalı dondurma ve krem anglezle yemeyi tercih etsek de çocuklar üzerine bilumum çikolata sosları ve nutella sürmeyi tercih ettiler.
Yunuscan'ın "hmmm teyzeciğim çok güzel olmuş." diye diye yemesi görülmeye değerdi."

Fotoğraflayabildiklerimden biri de yukarıda gördüğünüz çooook eski bir tarif olan kendi annemin olmasa da uzun yıllardır yapmadığım bir anne turtası. Yağdan şekerden korkmadığımız yıllarda pek sık yaptığım bu turtaya sebep, dolapta beklemekten pörsümeye yüz tutmuş olan elmaları değerlendirmekti. Bu turta yapımı çok basit ama benim ilk öğrendiğim tatlılardan biri olduğundan mıdır bilemiyorum çok sevdiğim bir lezzetti. O nedenle sayfamda bulunsun istedim.
Yanıbaşlarındaki örgü süs kabakları da çok zarif bir anne elinden, onun emekleri sonucu ortaya çıktıkları için benim için çok anlamlılar...

Şimdi tarifler nerede dediğinizi duyar gibi oluyorum. Son günlerde bloggerdaki problemler yüzünden olsa gerek bu iletiyi iki akşamdır yazmaya çabalıyorum. İnşallah bu gece başarırım.
Karaorman pastası dışındaki tarifleri de tatile çıkmadan önce yazabilirsem kendimi mutlu hissedeceğim.
Sonra da bir tatili hak ettik değil mi?
Sağlıklı ve bereketli günler dilerim.

13 yorum:

  1. Ailenle bitlikte daha nice yıllara Işıl.

    Sofranızda bereket, ağzınızda tad, evinizde huzur eksik olmasın.

    YanıtlaSil
  2. Resimlere bakarken büyük zevk aldım...Siz yaparken tadına bakanlarda yerken zevk almış olmalı ne güzel...Ağzınızın tadı hiç bozulmasın...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Işıl hangisine yorum yapsam şaşırdım kaldım;) Öncelikle pasta harika olmuş,süslemelerine bayıldım.. ellerine sağlık..
    Orkide de gözümden kaçmadı;)allah mutluluğunuzu daim etsin..

    Çiftlik ise şahaneymiş,hele hazırlananlar çok güzel.. Çocukların babalarına hazırladıkları süpriz ise çok hoş... ama büyük hallerini göremedim...

    Güzel bir hafta sonu diliyorum.. Öpüyorum....

    YanıtlaSil
  4. Nice güzel yıllara sevgili Işıl..

    Hepsi çok güzeller..Mutluluğunuz ve ağız tadınız daim olsun..



    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. herşey süper :)
    mutluluklar dilerim. daha nice otuzlar olsun:)
    çok sevgiler.

    karaoraman pastasını denyeceğim:)
    kutlamalar için çok uygun demek.

    YanıtlaSil
  6. Işılcım sabah sabah hangi birine iltifat edeceğimi şaşırdım. Eline sağlık hepsi harika herzamanki gibi. Daha uzun yıllar eşinle ailenle sağlıkla geçirmen dileğim ile..

    YanıtlaSil
  7. Canımmm 50.senelere inşallah sağlık
    la,huzurla elele:))Rabbim ağzınızın
    tadını bozmasın her kare harika el
    lerine emeğine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  8. Münevverciğim,
    Sağol arkadaşım. Sanıyorum sizin evliliğinizde bizimkiyle aşağı yukarı aynıdır.
    Ben de bu dilekleri sizin için diliyorum.
    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  9. Sana mutluluklar arkadaşım..Herşey çok yolunda ve pek güzel gitmiş.Çok hoş günler geçirdiğini bilmek ve okumak benide mutlu etti.Hep böyle mutlu huzurlu günlere Işılcığım..Ağzının tadı bozulmasın..

    YanıtlaSil
  10. Ohhh Isilcim Karaorman pastsi ve dikdörtgen.Süper bir görüntü...
    Ne demeli yemede yaninda yat misali...Cok ama cok güzel olmus..Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  11. Aysun Hanım'ın çiftliğine bu defa gidemedim, ama bir daha ki sefere katılıp sizinle de tanışmayı çok isterim inşallah...
    Pastanız muhteşem olmuş, eşinizle ve sevdiklerinizle birlikte nice güzel, mutlu yıllar geçirmeniz dileğiyle...

    Sizi takibe aldım, bundan sonra daha sık görüşmek üzere... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Işıl'cığım ne çok şey olmuş son zamanlarda. Ama en güzeli de 30. evlilik yıldönümü. Bir otuz yıl daha -en azından- diliyorum size, sevgisiyle, bereketi, sağlığı ve paylaşımıyla!

    YanıtlaSil
  13. ah ne yazayım ben nerden başlıyayım,
    önce 30 yıla selam olsun:)
    ve diğer tüm güzelliklerede..
    ev şenlenmiş, gönüller şenlenmiş,
    şimdi sıra Bodrumda mı yoksa Iılcığım ?
    :)))
    çok sevgiyle.

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe