21 Nisan 2014 Pazartesi

BADEMLİ TUILE

Çok önceleri henüz bir blog sahibi olmadan  denediğim bir kurabiye türüydü. Sanıyorum o zamanki bilgi ve deneyim eksikliğinden dolayı çok başarılı olamadığım için çok memnun kalmamıştım bu tuillerden. Aradan geçen zaman içinde değişik tarifler de denemiştim fakat fotoğraf çekmeyi unuttuğum için paylaşamamıştım. Bu sefer Laduree'nin kitabındaki tarifi denedim ve çok güzel çıtır çıtır lezzetli mi lezzetli kurabiyelere kavuştum.
Makaronlar kadar olmasa da biraz özen ve dikkat gerekiyormuş bu kurabiyelere de meğer. Daha önce yaptıklarımda yeterince ince yayamadığım için kalın ve yumuşak olmaları bu yüzdenmiş. Ben kitaptaki ölçülerin yarısını kullanarak yaptım fakat aşağıda tam ölçüyü  paylaşacağım.  Bu ölçülerden 50 civarında tuile çıkıyormuş.
 Malzemeler

1) 80 gr. un       (Fransada olanlar için bu not: Tip 45 olan unlar uygunmuş, ben de evde olduğu için bu unu kullandım)
2) 250 gr. pudra şekeri
3) 1 tam yumurta + 5 yumurta beyazı
4) 1 tatlı kaşığı sıvı vanilya
5) 100 gr. tereyağı + (20 gr. da tepsileri yağlamak için)
6) 250 gr. file badem

Yapımına başlamadan önce bir iki özelliği paylaşmam lazım. Kurabiyeler tepsiye en fazla 5-6 tane olacak şekilde yayılır. Çünkü fırından çıkarır çıkarmaz hemen tepsiden kaldırılıp şekil verilecek kapların üzerine yerleştirilir ki orada şeklini alabilsinler. Eğer birkaç saniye bile gecikirseniz hemen soğuyacakları için şekil vermekte zorlanır ve kırabilirsiniz. Hatta mümkünse evde bir kişi daha varsa ondan yardım isteyerek iki kişi daha hızlı çalışabilirsiniz.



 Yapılışı
1) Un ve pudra şekeri birlikte elenir ve bir kaseye dökülür. Ayrı bir kapta  1 tam yumurta ve yumurta beyazları çatalla biraz çırpılır ve içine vanilya ilave edilir. Çırpılan yumurtalar unlu karışıma eklenir. Eritilmiş ve ılınmış olan tereyağ da eklenip yine çatalla karıştırılır.
2) File bademler karışıma ilave edilir ve yumuşak bir silikon spatula ile bademler parçalanmadan nazikçe karıştırılır.
3) İki adet düz fırın tepsisi tereyağ ile yağlanır. Kitapta 180 derece yazıyordu fakat bazı kaynaklarda daha yüksek dereceler belirtildiği için ben fırını 210 dereceye getirerek ön ısıtmaya aldım ve o ısıda da pişirdim.
 4) Bir tatlı kaşığı suyla ıslatılır ve suyu silkelendikten sonra bir tatlı kaşığı kadar malzemeden alınıp işaret parmağıyla tepsinin üzerine kaydırılır. Mutlaka çok aralıklı olarak yerleştirmelisiniz ki hem yayıldıklarında birbirlerine yapışmasınlar hem de tepsiden kaldırırken kolay çalışabilesiniz.
5) Soğuk suda ıslatılmış bir çatal yardımıyla bütün yaprakları tek tek ince diskler (8 - 9 cm çapında) halinde yayın.
6) Tepsiyi iyice ısınmış fırına verin ve 4-5 dakika civarında kenarları altın sarısı olana kadar pişirin.
7) İşin zorluğu burada başlıyor. Tepsiyi fırından çıkarır çıkarmaz kurabiyeler henüz daha yumuşak haldeyken yakınınızda bulundurduğunuz merdane veya şekil vereceğiniz  kaplara yerleştirin. Kurabiyeleri tepsiden kazıyarak kaldıracağınız için keskin bir spatula veya çikolata kazıma aletiniz varsa işiniz kolaylaşacaktır.

 Ben nasıl yaptığımı fotoğraflayarak anlatmaya çalıştım. Eğer acele etmezseniz kurabiyeleriniz birkaç saniye içinde hemen soğuyup sertleşecek ve istenilen şekli almadan kırılmalara yol açılacaktır. Tek başıma çalıştığım için ben de birkaç tanesini kırılmaktan kurtaramadım.
Tepsileri dönüşümlü olarak kullanmak gerekiyor. Bütün hamur bitene kadar fırın hiç söndürülmeden bu işlemler yapılıyor ve kurabiyeler fırından çıkan tepsiye değil de soğuk olana yayılıyor.
Kalıba yerleştirirken tepsiye değen yüzleri veya diğer yüzleri de kullanabilirsiniz. Üstten dördüncü fotoğrafta bu daha net şekilde görülebiliyor.

Sade olarak bile kahvenin, çayın yanında çok lezzetliler. Hatta onlara bile ihtiyaç duyulmadan çıtır çıtır bisküvi gibi yenebilir. Fakat arzu ederseniz herhangi bir dolgu malzemesi, ganaj ile daha da lezzetlendirmeniz mümkün. Eğer bir krema kullanarak tüketecekseniz servisten hemen önce kremaları koymalısınız. Zira konan krema bisküviyi nemlendireceği için o kıtırlığı da kalmaz.
Saklamak için de ağzı çok iyi kapanan, hava almayan bir kapta muhafaza etmelisiniz. Çünkü nemden çok çabuk etkilenecektirler.
Ben daha önceki bir pasta projesinden kalan karadutlu krema ile servis yaptım. Karadutun ekşiliği ve badem lezzeti birbirine çok yakıştı.

Güzel bir hafta dileklerimle herkese afiyet olsun...

12 yorum:

  1. Işıl ablacım muhtesemsiniz,tarife bayıldım.En kısa zamanda deneyeceğim..ellerinize saglik..sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok zahmetli, ama yemesi de oldukça keyifli olsa gerek. Ellerinize Sağlık Işıl Ablacım. Sevgiyle öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Nurşenciğim, muhteşem olan sensin canım. Kıtır kıtır çok lezzetli kurabiye bunlar. denemeni öneririm.

    Benden de kucak dolusu sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Ayselim, çok değil biraz zahmetli ama öylesine güzel ki buna değiyor. Ben de seni çok öpüyorum tatlım.

    YanıtlaSil
  5. Canım benim sen resmen aştın vallahi,karadut ve badem müthiş olmuş.Ellerin dert görmesin .. Öpüyorum ..

    YanıtlaSil
  6. İsil hanim merhabalar. Ziyaretim yine paylastiginiz mukemmel tarif icin oldugu kadar minnet duygularimi sunmak icin de. Gerek blogumda gerekse instagramda yaptiginiz guzel yorumlariniz icin tekrar cok tesekkur ederim. Desteginiz benim icin cok onemli. Kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  7. Uzun zaman önce ben de denemiştim, bloğumu yeni açtığım zamanlardı. Ancak ben de sizin gibi pek başarılı olamamıştım. Bir daha da denemedim. Şimdi hatırlattınız bana, düşürdünüz aklıma :) Sanırım bir deneme daha yapacağım. Harika görünüyorlar, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Pelinciğim, tavsiye ederim ve senin çok daha güzelini yapacağına da eminim. Teşekkür ederim güzel iltifatların için. Sağol canım.

    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  9. Arzu hanım, öyle güzel ve iştah kabartan yiyecekler yapıyorsunuz ki övmemek elde değil. Lütfen bunları iltifat olarak almayın.

    Benden de kucak dolusu sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. Denizciğim, ilk denemede yapamadığımız şeylerin üstüne gitmezsek öyle de kalıyorlar.
    Örneğin, birkaç denememden sonra makaron işini bırakmış olsaydım bu seviyelere gelemezdim. Başarmak için tekrar tekrar denemelerden korkmamalıyız. Eminim sen de çok güzellerini yapacaksındır. Aklına düşmüşken...

    Kucak dolusu sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,

    Tarif icin tesekkurler. Bu tarif ile cornflakes yapmayi planliyorum. O yuzden tum tepsiye dizip sonra ufalayacagim. Tarifte 5 yumurta beyazi demissiniz ama yapim asamasinda yumurta sarisi demissiniz. Netlestirebilirseniz sevinirim.
    Tesekkurler,

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Canan hanım, öncelikle çok geciktiğim sonra da sizi tereddütte bıraktığım için uzgunum. Bayram sebebiyle yorum ve maillerime bakamamıştım.
    Tarif ederken yanlış yazmışım. Sarısı yerine beyazı olacaktı. Yani 1 tam yumurta, 5 yumurta beyazı olarak düzelteceğim yarına. Umarım çok geç kalmamışımdır.
    Ben de şimdi sizin yapmayı planladığınız cornflakes' i merak ettim.
    Kolay gelsin.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe